lauantai 19.4.2019 Pilvi, Pälvi

Kertoo, näyttää, kommentoi
Siilinjärvellä ja Maaningalla

Lääkärit totesivat Eila Kärjen kuolleeksi syyskuussa – kaksi kuukautta tapahtuman jälkeen Kärki on toipunut hyvin

Eila ja Pauli Kärki uskovat Eilan toipumiseen. (Kuva: Riikka Kuosmanen)


– Verkkoja oltiin laskemassa Siilinlahdella aamulla. Vaimoni Eila oli verkonlaskijana ja minä soutajana. Vaimo otti valokuvia ja sanoi minullekin, että katso, kuinka ihanan kaunis luonto on, muistelee Pauli Kärki syyskuun toista, joka muuttui hetkessä painajaiseksi.

– Yhtäkkiä Eila sanoi, että koskee kovasti päähän ja meni tajuttomaksi. Soitin hätäkeskukseen ja lähdin soutamaan kohti rantaa. Palolaitoksen vene tuli loppumatkasta vastaan.

Eila Kärki kuljetettiin helikopterilla Kysiin. Jo matkalla lääkäri oli todennut, ettei Eila selviäisi välttämättä hengissä sairaalaan asti. Aivoissa ollut suuri pullistuma oli revennyt ja vahingoittanut aivoja niin, että toinen puoli aivoista oli painunut kasaan.

– Sairaalassa neurologian ja teho-osaston lääkärit sanoivat, ettei mitään ole tehtävissä. Toinen aivopuolisko oli painunut kasaan ja vaurioittanut aivoja. Leikkausta ei voitaisi tehdä, Pauli Kärki kertoo.

– Noin kello 15 lääkärit ilmoittivat, että vaimosi on menehtynyt. Minkäänlaisia elintoimintoja ei ole. Niitä pidettiin yllä koneellisesti. Menimme jättämään jäähyväisiä. Eila oli kylmä ja kalpea. Niin kuin vainaja on. Puhuimme lääkärin kanssa jo ruumiinavauksestakin.

Kärki pyysi lääkäreiltä, voisiko elintoimintoja pitää yllä siihen asti, että viimeinenkin Kärkien lapsista ehtisi jättämään jäähyväiset äidilleen.

– Laitoin viestin vapaaseurakuntaan ja Facebookiin, että Eila on kuollut. Pyysin ihmisiä rukoilemaan, että saisin Eilan vielä takaisin hengellisestä ulottuvuudesta. Siitä alkoi rukousten vyöry, joka levisi ensin Siilinjärvellä, sitten valtakunnallisesti ja lopulta maailmanlaajuisesti, kertoo vapaaseurakunnan pastorina työskentelevä Kärki.

Esirukouksia tuli tuhansia. Muun muassa Englannista, Israelista ja Intiasta asti.

– Siinä mekin ihan ujostelematta sairaalan ulkopuolella rukoiltiin. Tiedän, että moni pitää tätä huuhaana ja minua idioottina. Mutta kyllä minä ihan terve tunnen olevani, jalat on tiukasti maassa, Kärki virnistää.

 

Viimeisiä jäähyväisiä mentiin jättämään, kun Kärkien viimeinen tytär saapui paikalle.

– Hoitaja sanoi, että Eilan tilassa on tapahtunut muutos. Kysyin, mikä muutos ja hoitaja kertoi, että vaimosi elää. Poissa ollessamme Eila oli alkanut liikuttaa toista kättään ja otsalihaksiaan.

Puna oli palannut poskille ja iho oli lämmin. Odotimme, että lääkäri tulee kertomaan tilanteen. Hän sanoi, että onhan se leikkaus tehtävä, kun potilas elää, mutta turha leikkaus se on, koska aivot ovat niin pahasti vaurioituneet sekä repeämästä, että hapenpuutteesta.

– Leikkaus tehtiin, mutta lääkäri ei antanut mitään toivoa toipumisesta. Kysyin, että mikä on ennuste ja lääkäri totesi, ettei hänellä ole kristallipalloa.

Nyt kaksi kuukautta tapahtuman jälkeen Eila Kärki on toipunut hyvin.

– Hän näkee, raajat liikkuvat, mitään halvauksia ei ole, aivotoiminta on hyvä ja puhekin jo onnistuu, Kärki luettelee.

Kun Eila virkosi, kertoi Pauli hänelle kaiken, mitä oli tapahtunut.

– Eila katsoi minua ja nauroi, että eikö olekin ihmeellistä.

– Uskon, että tämä on Jumalan ihme, joka perustuu rukoukseen. Minulla on sisäinen rauha ja usko Eilan toipumisesta. Aikataulu on mikä on.

 

Kärki kertoo, että viime sunnuntaina vaimo oli alkanut kertoa ihmeellisiä asioita.

– Kysyin, onko sinulla käynyt vieraita. Hän luetteli jo kirkkauteen menneitä ihmisiä. En ensin tajunnut mistä on kyse. Eila kertoi käyneensä kahdesti tuonpuoleisessa. Hän kertoi, että oli nähnyt sukulaisia ja tuttuja.

Kärki sanoo, ettei ole hänen asiansa kertoa kokemuksista, koska ne eivät ole hänen.

– Eila varmasti kertoo, kun voimat riittävät. Nämä ovat hyvin henkilökohtaisia asioita.


 

Kommentit

  • Tarja

    Kiitos Jeesus armostasi paranna täysin verihaavain kautta Eila. Kiitos Jeesus armostasi ❤️❤️❤️❤️

  • usko jumalaa

    tätä tekee yksin taivaan jumala jeesuksen hänen poikansa nimessä amen

  • Mahtava todistus

    Jumala voi, ylikuoleman rajankin.

  • Mikko Roth

    Suuri ja mahtava Jeesus Kristus, jolle mikään ei ole mahdotonta. Hän vie tekonsa loppuun saaka ja parantaa Eilan kokonaan entiselleen. Rukoillaan edelleen ja uskotaan Jeesukseen.

  • Ann Lapin

    Siinä vahvaakin vahvempi todistus Jumalan olemassaolosta ja rukousten voimasta, Hän näkee ja kuulee ja auttaa! Amen

  • Eve

    KIITOS Kaikkivaltias Jumala tästä suuresta ihmeestä! Siunaa koko perhettä ja paranna Eila täysin. ❤️

  • Rukouksessa

    Amen 💖👐 ,uskon täydeliseti rukouksen voimaan ,sekä uskon että Jeesus voi psrantaa ja herättää vaikka kuileista .
    Tyttäreleni tapahtui vajaa vuosi sitten päänvaltimo repesi ,oli yksin kotonaan ja Kertoi että kuin maanjärjestys oli ollut .
    Oliko ollut muistikuva vaiko oliko ääneen sanobut Jumala auta minua ja Jeesus anna syntini anteeksi . Sen jälkeen hän ei muista mitään hän oli raahautunut ovelle ja saanut oven auki . Hänet kiidättetiin ensin Valkeakosken sairalaan siellä tekvät huumetestin kun luulivat että onko kysymys siitä, sen jälkeen kiidörtivöt Tausiin ja siellä totesivat päänvalimo oli revennyt. Häneltä meni puhekyky ,vasen silmä oli kokonaan kiinni jalkaterä oli vääntunyt joka ulmeni myöhemin.
    Minä ja mieheni daimme tiedon 2 päivän kuluttua kun sairaalasta soittivat ( eivät olleet löytäneet meidän yh-tietojamme) .
    Tyttäremme oli teho-osastolla kun menimme sidotuna käsitä sänkyyn kun hänellä oli laitteita kehossa ja hän yritti repijä niitä irti .hän itki eikä pystynyt puhumaan oli kauhea näky kun laiteira oli päässä ja kaulassa . Halasimme ja åuhuimme hänelle , ensimäisenä sanoin onko välisi kunnossa Jumalan ja Jeesuksen kanssa hän nyökkäsi meille .

    Sanoin nyt aloitamme rukoulemaan Jeesus on voimalinen paratamaan sinut tyttöni , sanoin uskoskotko sen hän nyökkäsi . Niin aloitimme rukous taistelun heti ja annokn Seurakuntaammw myös esirukousaiheen ja facbookissa myös ja tytärtäni kantoivat ihmiset esirukouksissa Suomen ulkopuolella asti . AMEN .

    Kävimme jokaikinenpäivä tyttöremme luona kuukauden ajan ja rukoilimme häne puolestaan ,hän oli 3 osastolla ensin yhdessä teho-osastolla sitten toisesessa teho- osastolla ja kolmanessa tehotarkailuosastolla . Lääkärit ja hoitajat ihmetelivät kun hän alkoi selvitä ja miten hän selvisikin .
    Toisella teho-osastolla hän ei viellä puhunut ja silmä oli täysin kiinni . Jstkoimme rukousta . Ystävätäreni oli tuonnut minulle Isralista rukous öljypullon jota minä luulin hajuvedeksi enkä ollut raatsinut käyttää . Hän soitti minulle ja sanoi onko sinulla se öljypullo jonka toin sinulle ,sanoin onko se rukous öljyä luulin että on hajuvettä .
    Hän kehoitti että mieheni voitelusi tuttöni päätä ja rukoilisi hänen puolestaan .

    Menimme tyttäremme luo kakkos teholle mieheni hänen veljenssä ja minä , kehoitin miestäni voitelemasn tyttöremme otsaan ja rukoilemasn , hän oli töysin otettu ja itki
    Minä menin tyttöreni luo ja tein ristin merkin 3 kertaan hänen otsaanssa ja aloimmw eukoilemaan ja köskin mykkä henkeä ulos tytöstäni ja ylistimme Jeesusta ja rukoilessani pyysin Elämän Henkeä tyttöreni ja muidekin huobeessa olevien sairaiden päälle , kiitin lääkäreitä ja hoitajija siitä ja pyysin heille Jeesukselta lisää viisautta ja siunasin heidän kädet ym..
    Jatkoinmme rukousta ja sanoin ylistämme ja kiitämme sekä laulamme yhdessä viellä tyttöni , eikö tehädäkin niin , tyttöreni sanoi kovaan JOO, se oli meille ensimäinen sana joka kuulimme ,
    ( hän oli tavoitelut sanoija hoitaja sanoi mutta ei ollut sanonut niitä ).

    Jatkoimme rukousta ja sanoin ,Jeedus kun tulemme huomenna niin tyttönme puhuu jo meille , ja niin kävi kun tulimme seuraavana päivänä niin hän ouhui aivan selvästi ja ja otki ja halasi meirä .
    Hän oli 1 kuikauden Tausissa ja toisessa sairaalassa 1 kuukauden hän toipui hyvin jalka terä oikesi täysin ja puhe palutui ja silmä auksesi täysin hän asuu aivan meidän kotimme lähellä ja hän kävi kasteella kun pääsi sairaalasta ja liityi Seurakuntaamme . Amen
    Kähimuisti ei ihan toimi mutta hän selvisi meidän keskuutemme . Saimme todistaa sairaaloissa Jeesuksen voimasta sekä rukous voimssta .

    Uskon täydeluseti rukoyksen voimaan . Amen

  • Uskovainen Mummi

    Kiitos Jeesus, että annoit vaimon ja äidin takaisin!

  • Elämä on väliaikaista

    Eikö kuolema ja paratiisi kuitenkin kristitylle ole se parempi paikka, kuin tämä maanpäällinen helvetti?

  • Antero P.

    Kiitos Herralle hyvästä lahjasta.

  • Suksi

    Kiitos ja ylistys rakkaalle taivaanisälle, Hän pitää meistä huolen ❤ ”Avuksesi huuda Minua hädän päivänä, niin Minä tahdon auttaa sinua, mutta sinun tulee kunnioittaman Minua”-sanoi Jeesus.

  • Eila Blom

    Jeesus sä ainoihin Pyhin ja Puhtahin,nimi niin kalliskin,kuin lausua voi…. 🙏

  • Yvonna

    Jumalamme pystyy mihin vain.. Kiitos Jeesuksen Eilan parantumisen ❤ Halleluja. Amen!

  • Helena

    Jumalan aika on eri,kuin ihmisten! Kunnia Jumalalle!

  • Niilo Hynninen

    Jumala on kaikkivaltias rakkaus! Armon ovi on vielä auki ja Jeesus odottaa jokaista!

  • Asseri. K

    Kiitos Jumalalle. Hän voi parantaa pahatkin sairaudet.

  • Make

    Mahtavaa! Olen myös kokenut parantumisen 2000-luvulla. Vanhempi uskovainen nainen rukoili puolestani. Sanoi vain ”Jeesuksen nimessä kasva jalka” ja jalka kasvoi.

  • Liisa E

    Tästä voimme kiittää vain ihmeellistä Jeesusta, joka on voittanut kuoleman ja jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet! ✝️

  • Lukija

    Ihanaa lukea tällaisista ihmeistä ja Juman voimasta.

  • Leila.

    Kiitos Jeesus, Hän On suuri Jumala Isämme Taivaassa, se mikä on meille ihmisille mahdotonta on Jumalalle mahdollista, Hän on rukouksia kuuleva Isä Jeesuksen väkevässä nimessä ja Hän vastaa. Kiitän jo etukäteen täydellisestä parantumisesta, Sillä Hän ei jätä alkamaansa työtä kesken vaan vie sen loppuun asti. Mahtavaa, voimauttava todistus, ihanaa kuulla ihmeelisestä todistuksesta jumalan kunniaksi. Runsata Jeesuksen siunausta koko perhekunnalle, olkaa pelastettuja Jeesuksen armossa ja rakkaudessa, teitä kaikkia muistaen rukouksin, Leila.

  • Kari

    Kiitos Jeesukselle aamen 😇🙏💞

  • Kalervo

    Meillä on vielä toivoa ❤️

  • salolintu

    Näitä kokemuksia elämän rajan toiselle puolelle on aika paljon. Jumala antaa joillekin kokemuksen uskonvahvistukseksi ja lohdutukseksi. Kristitylle kuolema ei ole ero ja piste vaan todellisen elämän alku.

  • Äiti

    Tää on palauttanut tuoreen Uskon Kaikkivaltiaaseen uudella tavalla.

  • Ihmeitä odottava

    Ihmeet vaan lisääntyvät, kun Jeesuksen tulo lähenee. YLISTYS JA KUNNIA HERRALLA!

  • ❤️

    Aivan upea asia. Siunausta elämään..

  • Leena

    Herra on hyvä✨🙌🏻✨

  • Elisa

    Ihan mahtava todistus!!!! Ja todistus lääkäreillekin että mikä ihmisille on mahdotonta se on Jumalalle mahdollista!!!

  • Markku Mustajärvi

    Kiitos Jumalalle, tämä on koskettava todistus siitä miten Jumala voi tehdä mitä tahansa 😀

  • Motu

    JUMALA VOI !

    Hän ON KAIKKIVALTIAS !

    KUNNIA JA KIITOS HÄNELLE!

Jätä kommentti

*