Pienestä hirvieläimestään tunnettu savolaiskunta aloittaa brändiuudistuksen – "Nyt on hyvä aika uudistua"

Siilinjärven kunta ei aio jäädä polkemaan paikalleen, vaan aloittaa brändiuudistuksen. Yksi osa brändiuudistusta on kunnan logon ja visuaalisen ilmeen uusiminen.

Kattavan brändiuudistuksen tavoitteena on kunnan vetovoiman, elinvoiman ja pitovoiman kasvattaminen, kertoo kunta tiedotteessaan.

Brändiuudistus perustuu Siilinjärven kunnan uudessa kuntastrategiassa määriteltäviin tavoitteisiin.

– Olemme Pohjois-Savon toiseksi suurin kunta, mutta tämä viesti ei oikein nykyisen brändin ja imagon avulla enää välity. Nyt on muutoinkin hyvä aika uudistua, kun sote-uudistuksen myötä ensi vuoden alussa myös kunnilla on edessään eräänlainen uusi alku. Vahvalla brändillä on tulevaisuudessa entistä isompi merkitys, kunnanjohtaja Vesa Lötjönen kertoo.

Kunnan virallinen tunnus on vaakuna, mutta sen rinnalle on vuosien varrella tullut myös epävirallisempi ”kaurislogo”.

Brändiuudistus on käynnistetty tarjouskilpailulla ja käytännön uudistustyö lähtee käyntiin toukokuussa. Brändityön budjetti on noin 25 000 euroa.

Uusi brändi valmistuu loppuvuodesta ja kunta ottaa sen täysimittaisesti käyttöön vuoden 2023 alusta.

Etusivulla nyt

Luetuimmat